In de periode rond 2 april – Wereld Autisme Dag – vestigen we ieders aandacht op autisme en sporen we aan om deel te nemen aan een autismevriendelijke samenleving.

VVA motiveert en inspireert dit jaar iedereen om meer begrip te tonen voor mensen met autisme en hun omgeving. In onze campagne spelen we op een ludieke wijze met de letters van het woord ‘begrip’

Tv-spot
In onze tv-spot brengen we de letters B, E, G, R, I en P tot leven. We koppelen mogelijke eigenschappen van mensen met autisme aan de letters en tonen dat ze ook gewoon mensen zijn zoals jij en ik.
Onze tv-spot is van 2 t.e.m. 6 april op één te bekijken.

Radiospot
Met de hulp van het Geluidshuis en choco realiseerden we een radiospot die net zoals onze tv-spot oproept om begrip te tonen voor mensen met autisme en hun omgeving. Onze radiospot is van 2 t.e.m 6 april op alle VRT-radiokanalen (Radio 1, Radio 2, Studio Brussel, MNM & Klara) en Nostalgie te beluisteren.

Facebook challenge
Vanaf 2 april brengen we ook het begripvirus tot leven… via onze facebook challenge! De uitdaging is eenvoudig: toon jouw begrip door zes dagen lang, elke dag een originele letter van het woord ‘begrip’ te posten.
Verspreid jij mee het begripvirus?

Written by